Bestuur

De parochie heeft een bestuur dat samen met de aangestelde pastoor formeel verantwoordelijk is. De aangestelde pastoor/administrator voor de Parochie van Levend Water is deken Jules Dresmé. Dit houdt in dat het parochiebestuur gevormd wordt door de aangestelde vrijwilligers en voorgangers. Van de voorgangers is diaken Hans van Meeteren de eerst aanspreekbare van de parochie. De vrijwilligers uit de parochie worden door het bisdom aangesteld voor een termijn van vier jaar en zijn in principe eenmaal herbenoembaar.

PAROCHIEBESTUUR VAN DE PAROCHIE VAN LEVEND WATER

Het parochiebestuur zorgt voor de materiële zaken zoals beheer en onderhoud van onze gebouwen en voor de financiële zaken zoals de boekhouding en de salariëring en alles wat daarmee te maken heeft. Het bestuur heeft tevens de taak om binnen de parochie de samenwerking tussen de diverse werkgroepen en individuen in goede banen te leiden en de communicatie te bevorderen. Dit kan het bestuur alleen goed als het een heldere visie heeft op het samen kerk zijn in deze tijd. Daartoe heeft dit bestuur het volgende motto gekozen:

Boodschap brengen, betekenis geven en van betekenis zijn als een open kerk.

De visie van het parochiebestuur kunt u vinden op de pagina beleidsvisie.

Om een gezonde financiering van de parochie te continueren, doet het parochiebestuur een beroep op het verantwoordelijkheidsgevoel van iedere parochiaan om naar vermogen een vaste kerkbijdrage over te maken. Jaarlijks doet onze parochie daartoe mee een de actie Kerkbalans.
Daarnaast zijn er tijdens de wekelijkse vieringen kerkcollectes die een noodzakelijke aanvulling vormen om onze parochie draaiende te houden. Ook zijn er acties door werkgroepen die zorgen voor extra inkomsten.

Voor bijzondere kerkelijke bedieningen als doop, huwelijk en begrafenis hanteren wij vaste tarieven. Zie daarvoor de pagina Sacramenten.

Het Parochiebestuur:

Jules Dresmé: Voorzitter pastoor/administrator – pastoordresme@gmail.co.m