Catechese

Vanaf het moment van de doop tot aan het levenseind is de mens bezig met een zoektocht naar zingeving. Catechese is het lerende onderdeel van geloofsvorming en zingeving. Op de verschillende kantelmomenten in het leven kan de parochie daar een bijdrage aan leveren.

Koepelcoördinator Catechese:

Werkgroepen

De koepel catechese omvat de volgende werkgroepen:

Kinderwoorddienst

Bij speciale vieringen worden kinderen in de gelegenheid gesteld om deel te nemen aan een eigen verdiepingsmoment.

Doopvoorbereiding

De parochie biedt ouders de gelegenheid om hun kind te laten dopen. Ter voorbereiding op de doop van het kind vinden er met de ouders doopgesprekken plaats.

Eerste Communie

Eenmaal per jaar worden kinderen uit groep 4 uitgenodigd om zich voor te bereiden op het sacrament van de Eucharistie. Deze voorbereiding mondt uit in het Eerste Communiefeest. Ook voor tieners of volwassenen is een voorbereiding mogelijk. Informatie bij het parochiesecretariaat.

Vormsel

Voor kinderen en volwassenen bestaat er de mogelijkheid om zich te laten vormen. De voorbereidingen hiervoor zijn in regio verband.

Huwelijk
Mochten partners besluiten tot een kerkelijk inzegening van hun huwelijk dan gaan daar ook enkele momenten van geloofsvoorbereiding aan vooraf.

Cursussen/thema-avonden
In cursussen of thema-avonden wordt de gelegenheid geboden tot meer verdieping in het geloof. Dit kan in de vorm van geloofsgesprekken maar ook met informatieve avonden over heiligen, sacramenten, rituelen etc.

Boekenkast
De parochie is in het bezit van een kleine bibliotheek. Geïnteresseerden kunnen de boeken in Weesp komen lenen. Op de pagina boekenkast staat een overzicht van het boekenbestand.

Vakantiebijbelweek
Tijdens de zomervakantie organiseert de parochie in samenwerking met de PKN de Bijbelvakantieweek. Kinderen van de basisschool komen een week lang elke morgen bijeen om samen te zingen, te bidden en verhalen te horen uit de Bijbel. Daarnaast wordt er aan de hand van het thema geknutseld. De week wordt afgesloten met een viering op zondagmorgen.